print

Webinar Terug naar werk: hoe een traject opstarten?

Datum
Van 24 oktober 2023 (13:30) Tot 25 oktober 2023 (16:00)
Locatie
Webinar, ,

 

Hebt u contact met een cliënt of patiënt in arbeidsongeschiktheid die graag terug aan het werk wil gaan? Weet deze persoon niet zo goed welke stappen eerst te nemen? Wilt u deze persoon graag begeleiden maar weet u niet hoe? 

Onze Dienst voor uitkeringen organiseert een interactieve digitale informatiesessie om de verschillende stappen uit te leggen die iemand kan nemen die arbeidsongeschikt is en weer aan het werk wilt:

  • Nederlandstalige sessie: op 7 november van 13:00 tot 16:00 uur
  • Franstalige sessie: op 9 november van 13:00 tot 16:00

De partners waarmee wij samenwerken in het kader van arbeidsongeschiktheid en re-integratie zullen aanwezig zijn. U krijgt de kans om feedback te geven en vragen te stellen.

Deze informatiesessie wordt opgenomen.

Programma

  • 13:00 uur – Welkomstwoord
  • 3:15 uur – Algemene uitleg rond arbeidsongeschiktheid - RIZIV - Dienst uitkeringen - Saskia Decuman
  • 14:00 – 14:15 uur pauze
  • 14:15 uur – Terug-naar-werktrajecten: de verschillende routes uitgelegd - Astrid Brans en Olivier Wilmet
  • 15:00 uur – Vragen en antwoorden
  • 16:00 uur – Einde
     

Inschrijving

U kan zich inschrijven voor het webinar “Terug Naar Werk: de toegangspoorten uitgelegd”of de documentatie en opname van de sessie aanvragen als u niet aanwezig kan zijn, via deze link.

Als u deze webinar bijwoont om accreditatie te verkrijgen, vermeld dan uw RIZIV-nummer op het inschrijfformulier.
Voor personen met een certificaat CRTWC/CDMP wordt deze informatiesessie erkend in het kader van de recertificatie (opleiding).
Voor de Terug-naar-werkcoördinator is deze informatiesessie erkend als intervisie.

Contacten

Socioprofessionele re-integratie - uitkeringen

Tel: +32 (0)2 739 77 12

E-mail: reinsertion@riziv-inami.fgov.be