print

Wat moet u doen om als tandarts geaccrediteerd te worden?

Om als tandarts geaccrediteerd te worden, moet u aan onderstaande eisen voldoen. Sommige eisen houden verband met uw beroepsactiviteit, andere met uw deelname aan bijscholingen. Indien u niet voldoet aan deze verplichtingen, verliest u uw recht op de accrediteringspremie.

Op deze pagina:

Hoe uw accreditering aanvragen?

Vraag uw accreditering online aan tussen 1 januari en 31 maart van het jaar volgend op het jaar waarop uw aanvraag betrekking heeft via de functie “Indienen accrediteringsaanvraag” in onze webtoepassing voor het beheer van de accreditering (vanaf 1 januari)

Bijv:

  • U dient uw accrediteringsaanvraag m.b.t. 2024 online in tussen 1 januari en 31 maart 2025
  • U dient uw accrediteringsaanvraag m.b.t. 2025 online in tussen 1 januari en 31 maart 2026

Na het online indienen van uw aanvraag, krijgt u een ontvangstbevestiging via e-mail. U moet deze ontvangstbevestiging als bewijs bewaren. Indien u de ontvangstbevestiging niet hebt ontvangen, neem dan onmiddellijk contact op met ons, dit voor het einde van de aanvraagperiode.

Let op: Het toekennen van de accreditering (en de premie) is niet automatisch, het vereist dat de u een aanvraag indient.

Uitzondering m.b.t. de online procedure:

Is er een geval van overmacht dat u verhindert uw aanvraag online in te dienen (bv. verlies of diefstal van uw identiteitskaart die u bij de politie heeft aangegeven)? Dan kan u via aangetekend schrijven uw aanvraag indienen. Net zoals de online aanvraag moet dit gebeuren tussen 1 januari en 31 maart van het jaar volgend op het jaar waarop uw aanvraag betrekking heeft. Het aangetekend schrijven is gericht aan:

De voorzitter van de Stuurgroep Kwaliteitspromotie Tandheelkunde
RIZIV
Galileelaan 5/01
1210 Brussel

Voorwaarden om geaccrediteerd tandarts te zijn

Hoe moet u uw aanwezigheid bewijzen bij betwisting van de gegevens van de organisator?

De organisator registreert de aanwezigheden en bezorgt ons de deelnemerslijst online. Wij houden in de 1e plaats rekening met die online bezorgde aanwezigheden. Als die gegevens worden betwist, zullen wij u eventueel een ander bewijs van aanwezigheid vragen.

  • Uw aanwezigheid op peer-reviews:

In geval van betwisting van de gegevens die de organisator ons heeft bezorgd, zullen wij u eventueel vragen om ons het aanwezigheidsattest te bezorgen.

  • Uw aanwezigheid op bijscholingen:

Als u na afloop van een bijscholing het ingevulde evaluatieformulier aan de organisator bezorgt, dan zal hij er een strookje van afscheuren en aan u teruggeven of u een ander ondertekend, papieren of elektronisch document bezorgen dat minstens dezelfde gegevens omvat.

In geval van betwisting van de gegevens die door de organisator zijn bezorgd, zullen wij u eventueel vragen om ons het aanwezigheidsattest te bezorgen. 

Contacten

Afdeling accreditering tandartsen

Tel: +32(0)2 739 74 79 (Call center)

E-mail: accr.tandarts@riziv-inami.fgov.be

​Maandag en donderdag: van 13 tot 16 u
Dinsdag, woensdag en vrijdag: van 9 tot 12 u.
Gelieve uw RIZIV-nummer klaar te houden